Monday 25 January 2016

Migrine

Entri :39
Teks : rosniwati jamaludin

     Hari ini saya bergiat dan bertungkus-lumus menyiapkan tugasan blog.  Beberapa kali tergendala seketika akibat faktor kesihatan dan kemudahan internet yang sebelum ini tidak menentu. Namun saya masih tidak berputus asa menyiapkan tugasan 44 enti.
     Rutin setiap petang saya berusaha mencuri masa memasukkan entri-entri menarik di blog.  Kemudian saya mula mengulangkaji pelajaran. Mungkin agak banyak tugasan yang perlu disiapkan otak saya menjadi letih.  Akibatnya saya diserang migrine.  Sebenarnya sudah lama juga saya tidak diserang migrine.
     Selepas solat isyak saya terus berusaha melelapkan diri.   Lampu diadamkan untuk mengelakkan pencahayaan.  Memang itulah terapi migrine. Rase ingin berehat  seketika dari rutin harian yang.  Merehatkan minda.  Namun ianya terlalu sukar, sakit kepala yang berterus benar-benar mengganggu.
   Anak saya yang berusia 2 tahun perlahan-lahan menghampiri saya lalu bertnya,  "umi, umi wat pe? " dia bertanya dengan nada pelatnya.  Saya tahu dia ingin bermanja.  Tapi saya tak mampu untuk melayan karenahnya.  Saya memberitahu yang saya sakit kepala dan meminta dia biarkan saya sendirian. Tidak sampai satu minit dia datang dengan membawa krim bioliz di tangan. Saya amat terperanjat kerana ketika itu saya juga ingin mencari krim bioliz,  akibat kesakitan yang melanda namun saya tidak mampu untuk bangun mencarinya.  Alhamdulillah, Allah mudahkan saya dengan bantuan si anak kecil berumur 2 tahun.
Saya juga kagum dan tidak menyangka si kecil berusaha membantu saya. Terima kasih sayangku. Alhamdulillah setelah menyapu krim itu di kepala rasa sakit berkurang.  Ekstrak serai wangi dari krim bioliz memang sangat mengharumkan dan menyegarkan.  Turut diiringi rase berangain dan sedikit panas menghambat kesakitan. Di dalam krim tersebut juga terdapat kandungan habbatuss sauda.  Saya juga minum satu sudu minyak habbatus sauda dan satu sudu madu.  Alhamdulillah., sekitar 30 menit kemudian, sakit di kepala sudah beransur hilang.

No comments:

Post a Comment